fredag 2 mars 2012

Om deppiga texter.

Det flesta unga tonåringar skriver ofta deppiga texter om att dom hatar sina liv och att alla sviker dom o.s.v.
Man gör det oftast för att man vill att andra ska tycka synd om en och för att man vill ha uppmärksamhet.
Jag vet det för att jag gjorde precis lika dant när jag gick i 5:an och 6:an.
Men man lär sig att de inte ger någonting att man skriver sånt. För andra säger bara att dom finns för att dom vill verka snälla. Men irl så bryr dom sig inte lika mycket. Det är för att dom märker att man inte mår så dåligt som man skriver i sina depp texter att man gör.
Jag har fått massa sms och så från vänner som skriver att dom står på rälsen... Sånt blir man inte precis glad över. För jag vet att mina vänner är tillräckligt starka och att dom inte skulle svika mig och alla andra dom känner. Men jag förstår dom faktisk ibland. För jag har ju som sagt varit likadan och har också skrivit sånt. Men efter att jag har sett massa filmer och läst massa på internet om folk som har förlorat nån så har jag fattat att det inte är så roligt när man får såna sms där det står att ens vän ska ta livet av sig. Så jag tycker att det skulle vara bättre om alla över lag skulle sluta skriva deppiga texter och istället prata med någon om det!
Det kanske inte alltid är så lätt och kanske inte alltid finns någon att prata med. Men då kan man alltid skriva ner det någon stans där ingen annan ser det. För dom flesta som läser att sina vänner är ledsen o.s.v kan ofta själva må dåligt av det. Så snälla alla söta små människor där ute kan ni inte försöka att vara lite gladare eller åtminstone hålla era så kallade ''problem'' för er själva ?

Hoppas alla får en fortsatt trevlig fredag iallafall !

Ciaoo!

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. 'Så snälla alla söta små människor där ute kan ni inte försöka vara lite gladare eller åtminstone hålla era så kallade "problem" för er själva' - WTF?

    Jag tror inte det är så.. lätt. och det där med att hålla sina problem för sig själv? leder oftast till självmord.. Så snälla "söta" människa, kan inte du ta och hoppa ut för ett stup eller åtminstone stoppa ut den här förjävliga texten där bak!?

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahahhahahaa du skulle inte läsa min värdelösa blogg nå mer ?!? ;)
      och eftersom att de är min blogg så skriver jag vad jag vill, å om du inte gillar de så fine. Stick då :) jag klarar mig gott utan att du läder den, de lovar jag ;)

      Radera