söndag 12 augusti 2012

Låååångt inlägg om mig och Karro


När jag flyttade från Västerås till köping vid 5 års åldern började jag på som ett dagis, men man var hos en dagmamma istället. Det var då jag och karro träffades första gången, men vi var tyvärr inte så mycket då. När vi gick i 2an började vi två vara med varandra och red i samma grupp på både Måsta och Hallsta. Vi var jämt tillsammans så på ett utvecklingssamtal i 5an fick vi t.o.m skäll av läraren för vi var så mycket!

I årkurs 3 och 4 (?) skötte vi om två Gotlandsruss hos våran lärare. Jag red en häst som hette Aslan och Karro red på Asses syster Elvira(/Viran). (Nu kanske ni fick svaret på vem hästen Elvira var om ni inte visste det)

Jag och Karro började även på Voltige i 4an, vi kvalade till SM 2010 i malmö och vann massor av blågula rosetter. Vi var bäst i hela Mälaren i Mellanklass! Men efter 1 1/2 - 2 år slutade jag i det men Karro går ju fortfarande kvar och nu börjar man bli lite sugen igen!... MEN, när min egna häst har fått tillbaka sin kondition så skall jag och Karro samt voltigetränaren Anna testa på voltige på Amadeus! Jag har ju gjort både sving, kvarn, grundsits, stått och knästående på honom och då har han tyckt att det är helt okej, eller rättare sagt bryr han sig inte :)

Dock är ju Amadeus den skyldige till att Karro fick ett väldigt fint stort blåmärke mellan benen.. Har fortfarande inte fattat helt vad som hände, men min uppfattning är typ att Amadeus kastade av Karro, något stämde inte riktigt för han var tydligen konstig hela tiden, han sprang runt överallt och var stressad/chock/uppjagad och när Karro skulle hämta honom från ett dike (?) hade han innte märkt av henne och när Ampedampe blir rädd så sparkar han och då hade han träffat Karro (?) Det kan mycket väl bara vart att min häst varit dum och så men jag var inte med och tror att jag aldrig kommer riktigt förstå vad som än hände, men som tur är vart det inget dödsfall.. :)

Jag och Karro är fortfarande med jämna mellanrum och då blir det mest att vi stretchar och sådant :)
ÅÅÅH KARRO KOM HEM NU, I FREDRIKS NYA HUS FINNS DET EN JÄÄTTELÄSKIG KÄLLARE OCH EN VIT STOL MITT I ALLT SOM ÄR PERFEKT FÖR LÄSKIGA BILDER SÅ VI MÅSTE FOTA DÄR SÅFORT VI KAN!
Love u, kom hem nu lillplutten 













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar